Personeelsverzekeringen

Verzekeringen voor personeel

Ongevallenverzekering:

Wanneer een personeelslid een ongeval krijgt binnen het bedrijf, vergoedt de ongevallenverzekering de kosten. Veel cao’s verplichten u als werkgever om deze verzekering af te sluiten. Vaak kan er een collectieve verzekering hiervoor worden afgesloten.

Ziekteverzuimverzekering:

De ziekteverzuimverzekering dekt het uitbetalen van (een gedeelte) het salaris van uw zieke werknemer. Het is ten zeerste aan te raden deze verzekering af te sluiten daar u als ondernemer in het ergste geval de zieke werknemer voor 24 maanden door moet betalen. Aan deze verzekering hangen nog wel enkele voorwaarden, over deze voorwaarden kunt u contact met ons opnemen om u hier meer duidelijkheid in te geven.

Pensioen:

Werkgevers zijn verplicht een deel van de premie voor het basispensioen van werknemers te betalen, dit betreft de AOW die elke Nederlands staatsburger uitgekeerd krijgt vanaf de pensioenleeftijd. Een aanvullende pensioenvoorziening is in een aantal gevallen optioneel, echter in de meeste CAO’s is dit recht al vastgelegd. De werkgever is dan verplicht premie af te dragen aan de daarvoor bestemde pensioenverzekeraars. Deze verzekeraars worden toegewezen aan de sector waarin de ondernemer (en personeel) werkt, en kan bij grote bedrijven zelfs per afdeling verschillen.

Voor meer informatie over personeel en pensioenen kunt u het beste contact met ons opnemen.

Naast deze verzekeringen zijn er nog enkele verzekeringen die niet verplicht zijn om afgenomen te worden, deze worden in andere secties op onze website behandelt. Wilt u voor alsnog meer informatie hierover, dan kunt u contact opnemen met 1 van onze medewerkers.